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When the Grapes Were Sour


“We must choose the identity, not let the identity choose us,” Hamzeh, 27, from Al-Mansi, Haifa and Burqa, Nablus.

“When The Grapes Were Sour” by Palestinian photographer Rasha Jundi, is an ongoing multimedia documentary photography project that combines photography, audio and applied traditional Palestinian embroidery to printed portraits. Depending on the story, related archival images are also incorporated.


“It has been 75 years since the Palestinian people suffered the traumatic events that led to the Nakba (catastrophe), that started in April 1948, climaxed on May 15th, and continued until the following year and led to the forced expulsion of more than 800,000 Palestinians. Some argue that it continues to this day,” shares the photographer.


“Through this project, I aim to create personal accounts of individuals who identify as Palestinian exiles around the world. To date, I documented stories by exiles in Nairobi, Amman and Berlin. There are more than 14 million Palestinians inside the occupied territories and around the world, of whom more than nine million are registered refugees. This renders Palestinians the largest refugee population in the world.”


“I chose to apply cross-stitched embroidery by hand to selected portraits as I see myself in each story through this embroidery. I also hope to keep this vital part of our cultural heritage alive, while we struggle with our identity, fragmentation and the presently hostile political climate against Palestinians’ right to self determination,” explains Rasha.


(Español abajo)


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"Cuando las Uvas eran Agrias"

"Debemos elegir la identidad, no dejar que la identidad nos elija a nosotros” Hamzeh, 27 años, de Al-Mansi, Haifa y Burqa, Nablus.

"Cuando las uvas eran agrias", de la fotógrafa palestina Rasha Jundi, es un proyecto fotográfico documental multimedia que combina fotografía, audio y bordados tradicionales palestinos aplicados a retratos impresos. Dependiendo de la historia, también se incorporan imágenes de archivo relacionadas.


"Han pasado 75 años desde que el pueblo palestino sufrió los traumáticos acontecimientos que condujeron a la Nakba (catástrofe), que comenzó en abril de 1948, alcanzó su punto culminante el 15 de mayo y continuó hasta el año siguiente y provocó la expulsión forzosa de más de 800.000 palestinos. Algunos sostienen que continúa hasta nuestros días", comparte la fotógrafa.


"A través de este proyecto, pretendo crear relatos personales de individuos que se identifican como exiliados palestinos en todo el mundo. Hasta la fecha, he documentado historias de exiliados en Nairobi, Ammán y Berlín. Hay más de 14 millones de palestinos en los territorios ocupados y en todo el mundo, de los cuales más de nueve millones son refugiados registrados. Esto convierte a los palestinos en la mayor población de refugiados del mundo".


"Elegí aplicar el bordado en punto de cruz a mano a los retratos seleccionados, ya que me veo reflejada en cada historia a través de este bordado. También espero mantener viva esta parte vital de nuestro patrimonio cultural, mientras luchamos con nuestra identidad, la fragmentación y el actual clima político hostil contra el derecho de los palestinos a la autodeterminación", explica Rasha.



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